Mindfulness

avagy a Tudatos Jelenlét Művészete

Testi és szellemi jóllétet, egyensúlyt érhetünk el a koncentrált figyelem mindennapi gyakorlatai által. Csupán azzzal, hogy -megélve a pillanat csodáját -gondolatainkat, érzéseinket megfigyelve tudatosságunkat visszahozzuk a jelen valóságába.


A Mindfulness vagyis a tudatos jelenlét művészete egyáltalán nem újkeletű dolog. Napjainkban egyre nagyobb figyelmet kap a médiában, a sajtóban, egyéni-, és vállalati környezetben, valamint számtalan könyv található a boltok polcain a témában.

A keleti vallási irányzatok, - mint pl. a buddhizmus is- évekszázadok óta birtokában vannak a jelenlét művészetének, és a belső csend nyújtotta jótékony hatással is rég tisztában vannak. Mégis a nyugati Mindfulness néven ismert módszer Jon Kabbat-Zinn amerikai orvos nevéhez kötődik, aki 1979-ben klinikai keretek között kezdte alkalmazni a tudatos jelenlét gyakorlatait.

Bevezetése óta teret hódított több nyugati országban, meghódította Amerikát, lenyűgözte Britanniát - ahol többek közt a politikai elit tagjai is lelkesen alkalmazzák, és a kormány tervei között szerepel a gyakorlatokat az oktatás és az egészségügy területére is kiterjeszteni.

Eredményességét már számos kutatás igazolja.

Több nagyvállalat sikeresen alkalmazza dolgozói körében a tudatos figyelemre alapuló gyakorlatokat, hatékonyságát, sikerét.

Számos megfigyelés és kutatás vizsgálta jótékony hatásait mint testi, mint lelki vonatkozásait tekintve, a keleti kultúrákban évezredes hagyománya van a légzés megfigyelésének, és az elme lecsendesítésének. 

A 21. századi, média, sajtó befolyása alatt élő ember számára a megoldás kulcsa a tudatosság gyakorlásában rejlik. Nyitottsággal, napi 15 percnyi gyakorlással, tiszta elmével, nyugodt légzéssel, felemelkedhetünk a mindennapi hajsza, rohanás, mókuskerék nyújtotta fusztráló nyomás alól.

Bár bizonyos helyzetekben arra késztetnek megéléseink, hogy kilépjünk a csúf, érzéketlennek tűnő valóságból...Pontosan ezért nagyfokú tudatosság szükséges, hogy a jelenre, a jelen pozitív megéléseire koncentráljunk.

Ma is sokan automatizált cselekvéseik által, szinte öntudatlan robotokként éljük le életüket. Elveszve a mindennapi rutin szerinti tenni valókban, leautomatizált sémák alapján-szinte öntudatlanul, érzéketlenül, így látszólag védelemben tartva a külső ingerektől legbelsőbb lényüket-, önmaguk által felépített falak közé zárva élnek le életeket.

Megérkezni a most pillanatába koncentrált figyelmünk által. Megélve a jelent, az ízeket, a hangokat, az érzéseket, a fizikai testet, a jelenLÉTet.

A napi rendszerességgel végzett gyakorlatok :

  • növelik a kreativitást 
  • lenyugtatják az elmét
  • csökkentik a stresszt és a 
  • baleseti kockázatot
  • növelik a koncentrációt, ezáltal
  • az önbecsülés fokozódik
  • nő a cselekvőképesség
  • javulás tapasztalható az emberi-, ill. társas kapcsolatokban

A mindfulness önmagában javítja és a fizikai közérzetet, és helyreállítja  a lelki egyensúlyt.

Gyakorló workshopjaimon könnyedén elsajátítható a módszer, és azok egyszerű gyakorlatai.

Remélem, hamarosan találkozunk személyesen is, szeretettel:

Varga Csilla

Önfejlesztő Tréner

Bejelentkező lap

Adataid biztonságban lesznek, harmadik félnek semmilyen körülmények között nem adom át! Amennyiben a hírlevélküldéshez is a hozzájárulásod adod, abban az esetben tájékoztatást küldök részedre a központban megrendezésre kerülő programokról, tanfolyamokról, ingyenes alkalmakról, valamint blog írásaimról önfejlesztés, valamint párkapcsolati témákban :)

Nevem *:
Telefonszámom *:
E-mail címem *:
Visszahívást kérek az alábbi ügyben: *:




A visszahívásra alkalmas időpontok *:




Egyéb üzenetem, kérdésem::
Hírleveleimben hasznos témákban küldök olvasnivalót (max.havonta egyet). A hirlevélről később bármikor leiratkozhatsz. *:



A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!



"Az éberség pillanatról-pillanatra gyakorolt ítélkezéstől mentes tudatosság, melyet odafigyelés révén gyakorolunk. 

Az éberség az élet természetes része. Gyakorlással erősíthető. Ezt a gyakorlást néha meditációnak hívják, de a meditáció nem az, amit gondolsz. A meditáció valójában a figyelemről szól, és a figyelni kizárólag az érzékeinken és tudatunkon keresztül tudunk. A meditáció egyfajta megbarátkozás magunkkal és a tapasztalásunkkal. Természetesen a tapasztalásunk nagyon kiterjedt, magába foglalja a testünket, tudatunkat, a szívünket és az egész világot."

                                           Jon Kabat-Zinn